חזור
בלנדר

גוגל אנליטיקס: כיצד להתמודד עם Not Provided | 23.05.2017

כבר כמה חודשים שעולם ה-Seo נאלץ להתמודד בדרכים שונות מול תופעת ה- Not Provided. לפני שנסביר מה ניתן לעשות כנגד תופעה זו נסביר קצת על המונח Not Provided ומה השפעתו האמיתית בעולם קידום האתרים.

מי צריך את זה בכלל?

אז על מה כל המהומה, סך הכל נתון שגוגל החליטה להעלים לנגד ענינו. כיצד באמת זה משפיע עלינו ובכלל על העולם של קידום אתרים

ראשית יש לומר, בעבר, כל חברת קידום אתרים הייתה יכולה להיכנס אל גוגל אנליטיקס ולצפות די בקלות מאילו מילות מפתח הגיעו הגולשים אל האתר. לדוג: ניקח פורטל חדשות, בעבר – יכל בעל האתר להיכנס אל גוגל אנליטיקס ולראות מה הגולשים הקלידו בגוגל לפני שהגיעו אל האתר.

למה זה טוב אתם שואלים?

במידה וניתן לדעת מהם המילים החזקות ביותר שהביאו את רוב הגולשים אל האתר, אפשר להתמקד בהם ובכך להגדיל משמעותית את הכניסות האורגניות לאתר.

מאז ועד היום…

בהתחלה, גוגל העלימו לנו אחוז קטן מאוד מסך כל הכניסות לאתר. ומשם לאט לאט בכל כמה חודשים העלימו כמות גדולה יותר של אחוזים מסך הכניסות האורגניות לאתר, דבר שהקשה מאוד על יכולת הניתוח של כל מקדם אתרים. כיום, גוגל עומדת על בין 90 – 100 אחוזי Not Provided. הפגיעה ביכולת לדעת מהם המילים הטובות ביותר שאותם מומלץ לקדם באתר היא פגיעה חמורה בעבודת הקידום לאתר.

אז מה עושים?

אנו באמבודו מעוניינים שתצאו ממאמר זה עם טכניקה אחת קלה ופשוטה למדי, דרכה תוכלו לגבש הבנה רחבה אילו מילים הביאו את רוב הטראפיק אל האתר שלכם או יותר נכון אל כל עמוד באתר שלכם.

 

 

כשמגיעים אל המסך בתוך גוגל אנליטיקס המציג את כמות הכניסות האורגניות (בהתאם לתאריכים שבחרתם) לוחצים על Landing Page:

גוגל אנליטיקס

 

 

 Landing Page: בעצם מציג לכם כמה כניסות קיבל כל URL באתר ע"פ סדר הכניסות הגדול ביותר לקטן ביותר:

גוגל אנליטיקס

 

 אוקי, אבל איך אני מבין דרך נתונים אלו מהם מילות המפתח החזקות שלי?

אנו באמבודו, מתייחסים לכל URL באתר כאל יחידת קידום נפרדת. במילים אחרות, אנו מקדמים כל עמוד באתר במילת מפתח ייחודית לו. לכן, העובדה שאנו יכולים לראות איזה Landing Page באתר קיבל את מספר הכניסות האורגניות הגבוה ביותר – מאפשרת לנו גם לדעת מאיזו מילה הגיעו רוב הגולשים לאתר.

 

 

לדוג', אם קידמנו עמוד מסוים באתר תחת הביטוי "קופונים למסעדה" ואנו רואים בגוגל אנליטיקס שה- URL שבו קידמנו את הביטוי "קופונים למסעדה" קיבל את רוב הכניסות – קל להבין שרוב הכניסות לאתר הגיעו מביטוי זה ולכן נדע להשקיע יותר משאבים בביטוי זה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נהנתם מהפוסט? יש לכם שאלות?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נשמח לתת מענה רלוונטי בכל שאלה נוספת,

אמבודו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים



חזור

הר סיני 1, תל אביב
ת.ד 29388, תל אביב 6129301
טלפון: 03.5173333
פקס : 03.5173332
ניוזלטר רבעוני בנושאים: קידום אורגני, שיווק ופיתוח עסקי. ניתן לביטול בכל עת.